Komisja Europejska odrzuca w 2002 roku propozycje wprowadzenia poprawek do "Dyrektywy o e - prywatności" traktujących tak samo apele społeczne czy polityczne jak maile komercyjne.
Dyrektywa 
  nie wprowadza żadnych ograniczeń dla maili o charakterze społecznym czy politycznym. 
  Cały tekst publikacji z oznaczeniem proponowanych i ostatecznie wykreślonych poprawek, znajdował się na stronie:  
  http://www.euro.cauce.org/en/amendments1a.html   Ponieważ link już nie działa   
   kopia na web archive 
 
  Poniżej tłumaczenie na polski tylko tych fragmentów tekstu które dotyczą odrzucenia 
  przez Komisję Europejską propopzycji poprawki ograniczajcej wysyłanie maili 
  o charakterze społecznym czy politycznym:
Wiele z nich 
  zostało odrzuconych z Rekomendacji przy drugim jej czytaniu w Komisji Praw i 
  Wolności Obywatelskich, Sprawiedliwości i Spraw Wewnętrznych (LIBE) w efekcie 
  nacisku różnych grup politycznych......
  ........
  Wyliczenie: 
  .
  ......
  pkt. 44 ( wykreślony) 
  Bezpośrednie działania marketingowe, prowadzone przez polityków, organizacje 
  społeczne czy charytatywne, na przykład dla pozyskania nowych członków, zdobycia 
  funduszy, czy głosów wyborców, mieszczą się w rozumieniu bezpośredniego marketingu 
  opisanego w Dyrektywie 95/46/EC. Wiadomości od organizacji politycznych i innych, 
  wysyłanych w celach innych niż bezpośredni marketing, np. dla wyrażenia poglądów 
  przekonań czy idei zostaną wyłączone z zabezpieczeń marketingowych wynikających 
  z tej Dyrektywy.
  ......
  .......